Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enErwin, Elizabeth J.; Perkins, Tiffany S.; Ayala, Jennifer; Fine, Michelle; Rubin, Ellen
Titel"You Don't Have To Be Sighted To Be a Scientist, Do You?" Issues and Outcomes in Science Education.
QuelleIn: Journal of Visual Impairment & Blindness, 95 (2001) 6, S.338-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-482X
SchlagwörterElementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Instructional Materials; Qualitative Research; Science Curriculum; Student Educational Objectives; Teaching Models; Visual Impairments
AbstractThis qualitative study explored issues and outcomes associated with implementing "Playtime Is Science for Students with Disabilities," a curriculum and materials that were modified for students with visual impairments. It found several student-related outcomes (such as persistence and positive peer-related skills) and identified themes (such as curriculum implementation and ways teachers supported students' learning). (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Impairment & Blindness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: